Content genereren tips

Content genereren; hoe?

Laat ik maar gelijk met de commerciële deur in huis vallen. Door voortdurend online actief te zijn, verlaagt u o.a. de kosten voor Sales en Marketing en groeit het vertrouwen van uw klanten in u. Bovendien zult u ook merken dat het aantal klanten groeit. Content, uw persoonlijke bedrijfscontent, is een vereiste voor de continuïteit en groei van uw bedrijf.

In mijn vorige blog heb ik uitgelegd wat content precies is. Kort samengevat is content de inhoud van alle teksten (webteksten, berichten op social media, nieuwsbrief, etc) en al het beeldmateriaal (folders, advertenties, etc) van uw bedrijf.

Maar hoe, HOE, begin ik aan contentmarketing, denkt u ondertussen. De makkelijkste kapstok hiervoor vond ik op www.dekrachtvancontent.nl. Gebruik de FASCI-methode.

1. Focus op uw doel
2. Analyseer uw data
3. Segmenteer uw doelgroep (meer hierover leest u in deze blog)
4. Maak content voor uw segmenten*
5. Implementeer uw persoonlijke bedrijfscontent
6. Aansluitend gaat u met focus op uw doel weer door naar stap 2, waarna u het rijtje volgt.

*Voorbeeld bij stap 4. Potentiële klanten worden opdrachtgevers als ze weten dat u verstand heeft van zaken. Dat u het bedrijf hebt dat hun probleem oplost. Mogelijkheden om dat te bereiken met behulp van content:

– Neem interviews af bij uw huidige klanten en plaats deze met een mooie foto op uw website. Plaats regelmatig een verwijzing naar een klantstory op uw bedrijfsprofiel op LinkedIn.
– Plaats nieuwsberichten die echt van waarde zijn voor uw potentiële klant op uw LinkedIn-bedrijfsprofiel.
– Plaats whitepapers op uw website met branche-relevante informatie.
– Door het uitwerken van uw doelgroepen bent u goed in staat om te bedenken welke content interessant is voor de doelgroep.
– Hoe specifieker, hoe gerichter de content is op de bezoeker van uw website of social media, hoe meer deze bezoeker zich herkend, gekend en begrepen voelt. Dat gevoel bij klanten resulteert in een actie. Een sollicitatie. Het uitzetten van een vacature. Of gewoon een eerste gesprek.

Schrijf je in voor Tips van onze Flexspecialist om regelmatig tips over content in je mailbox te ontvangen.