Wat bedoelen wij met content genereren?

Content genereren. Wat wordt hiermee bedoeld en waarom zou u dat doen als flexbureau?

Content genereren. Een vakterm in de marketing-branche. Een containerbegrip dat gebruikt wordt voor zo’n beetje alles wat naar buiten gaat over uw bedrijf. Maar wat betekent content voor de flexbranche en wat kunt u ermee?

Als wij, als flexmarketeers, het hebben over content bedoelen we daarmee teksten en beelden. Teksten en beelden die gebruikt worden om uw doelgroep te bereiken, te informeren. De doelgroep kan zowel flexwerker als klant zijn. Denk aan teksten op uw website, blogs, whitepapers, nieuwsbrief, e-mails, etc. Maar ook aan afbeeldingen die u gebruikt voor uw advertenties, reclame-uitingen, filmpjes en overige beelden. Tot dusver niets nieuws waarschijnlijk.

Met zorg heeft u uw bedrijfsnaam, pand, huisstijl en website bedacht en samengesteld. Alles hiervan draagt namelijk bij aan het beeld dat u wilt uitdragen. Ook de content die u genereert draagt bij aan dit beeld. Maar heeft u ook bedacht dat het niet-genereren van content ook iets over uw uitzendbureau, werving- & selectie-, recruitment- of payrolbedrijf zegt? Alles wat online wel én niet doet draagt bij aan het beeld dat klanten en flexwerkers hebben van uw bedrijf. Stel dat wij als online marketingbureau geen gebruik zouden maken van social media. Als u overweegt om met ons in zee te gaan, maar u kunt geen content van ons vinden op social media kunt u zich afvragen of wij u hierin dan wel als beste kunnen adviseren.

Content wordt vaak gemaakt naar aanleiding van een contentstrategie, nog zo’n marketingterm. Het hebben van een contentstrategie is geen noodzaak voor het succesvol worden of zijn van uw flexbureau. Misschien denkt u geen contentstrategie te hebben. Echter elk bedrijf heeft een contentstrategie, alleen zijn ze er zich soms niet van bewust. Een contentstrategie kent veelal een van de volgende strategieën:
Binding van klanten, uitzendkrachten en prospects
Genereren van inkomende leads
Naamsbekendheid
Zich neerzetten als marktleider
Het kan ook zo zijn dat u voor elk online kanaal een andere strategie heeft. Later in een blog volgt meer informatie over kanalen. Het genereren van leads is veelal het primaire doel.

Content genereren samengevat. Met content worden de teksten en beelden bedoeld die u gebruikt voor de marketing van uw flexbedrijf. Alles wat u doet op het gebied van content en elk online kanaal waar u aanwezig bent zegt iets over uw flexbureau. Een contentstrategie helpt bij het bepalen van de content die u online plaatst. Door de content te toetsen aan uw contentstrategie weet u of de tekst of het beeld zal bijdragen aan uw bedrijf.

Als vervolg hierop volgt een blog over hoe u content genereert en waar (welk kanaal of kanalen).