Smyler Portret: Jaap Goedegebuur

Iedere week brengen wij een specialist van Smyler bij u onder de aandacht. Deze week: Jaap Goedegebuur!

  • Welke functie heb je binnen Smyler?

Ik werk veelal in één van de drie specialisten cellen, genaamd “Doelgroepen”, en ben tevens één van de oprichters van Smyler. De overige twee cellen zijn onze content creatie en techniek cel. Content creatie maakt alles in woord en beeld, uniek afgestemd op de doelgroep. Onze techniek cel weet alles van laatste online trends en technieken.

  • Wat heb je gedaan voordat je Smyler bent begonnen?

Voordat ik Smyler heb opgericht, heb ik rijke ervaring opgedaan in zowel de marketing als de ICT branche. Eigenlijk heb ik mij altijd wel bezig gehouden met online marketing, zowel zakelijk als privé.

Smyler is ondertussen een jaar onderweg en we merken dat de behoefte naar een marketingpartner groot is vanuit de flexbranche. Daardoor hebben we ook een flinke groei meegemaakt, ondertussen bedienen we de uitzendbranche met een team van 10 mensen.

  • Waar denk je dat dit succes aan te danken is?

Als ondernemer in de flexbranche is lastig om verschillende marketingfuncties in huis te hebben en dit de aandacht te geven die het verdient. Wij willen flexorganisaties vooruit helpen, met de specialistische kennis en kunde die wij in huis hebben. Hierdoor kan de organisatie zich richten op hun kerntaak: het bemiddelen tussen werkzoekenden en opdrachtgevers. Wij ondersteunen hierin door verschillende kanalen in te zetten, van social media en jobboards tot offline communicatie. Ook bieden wij antwoorden op essentiële vragen van ondernemers, zoals: “Hoeveel budget besteed ik aan een specifiek kanaal en wat levert het vervolgens op?”. Door de inzet van slimme technologie maken wij dat inzichtelijk. Wij noemen ons totaalpakket dan ook “Marketing As A Service”.

  • Wil je iets vertellen over een recent afgerond project?

Voor een van onze opdrachtgevers hebben wij laatst een nieuwe website gebouwd, en dit gecombineerd met onze vacaturemarketing. Hierdoor kan de opdrachtgever exact zien wat er gebeurd rondom zijn vacatures én social recruitment. Dit besteden wij niet uit, maar doen we zelf. Zo geven wij inzicht in de prestaties van vacatures in verschillende regio’s, hoeveel er is uitgegeven om de juiste persoon te bereiken en wat de Return On Marketing is. Samengevat: eigenlijk voegen wij marge toe voor onze opdrachtgevers omdat wij met uitgekiende online marketing de kandidaat vinden die zij zoeken.

  • Heb je nog een marketing tip die je met ons wilt delen?

Sta open voor nieuwe kanalen! WhatsApp is sterk in opkomst in de zakelijke dienstverlening en dus ook in de uitzendbranche. Niet alleen om te communiceren met bestaande werknemers, maar ook op het gebied van recruitment begint hier een trend te ontstaan. De doelgroep wil snel en laagdrempelig met uw organisatie kunnen communiceren.

Nieuwsgierig wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? U bent van harte welkom om bij ons op de koffie te komen, of een van onze events bij te wonen.

Smyler, marketing waar je blij van wordt.