Online recruitment marketing tips

Online recruitmentmarketing

Het is eenvoudig om met uw website een digitale recruiter te creëren zoals omschreven in mijn vorige blog. Nu leg ik u uit hoe u uw digitale recruiter nog effectiever maakt door het inzetten van online recruitmentmarketing. Het gevolg? Meer en betere sollicitaties.

Google Analytics

Om uw recruitmentmarketing te optimaliseren adviseer ik om gebruik te maken van de gratis tool van Google: Google Analytics. Deze tool is een minimale vereiste als u serieus met uw online recruitmentmarketing aan de slag wilt. Google Analytics is eenvoudig te integreren in uw webpagina.

Wat wilt u meten om te kunnen verbeteren?

Leuk. Met deze tool kunnen we nu veel meten. Maar een belangrijkere vraag is: wat wilt u weten? Wij adviseren u in ieder geval de onderstaande cijfers te meten en vanuit daar te gaan verbeteren.

Aantal unieke bezoekers
Dit vertelt u hoeveel bezoekers er daadwerkelijk op uw pagina terecht zijn gekomen en met hoeveel toekomstige werknemers uw digitale recruiter in gesprek is geweest

Bezoekduur
U, of iemand anders, heeft hard gezwoegd op de teksten op uw website. Uw online recruiter is in gesprek met de bezoekers op uw pagina. Maar hoe lang gaat hij daadwerkelijk het gesprek aan? Dit cijfer zegt namelijk iets over hoe relevant de tekst is op uw website.

Bouncepercentage
Het bouncepercentage is het aantal bezoekers dat op uw webpagina komt en direct weer weg gaat zonder door te klikken naar een andere pagina of een formulier in te vullen. Uw recruiter doet moeite om in gesprek te komen, maar de online bezoekers wijzen hem keihard af.

Conversiepercentage
Ja! Dit is waar we het voor doen. Die sollicitatie. Uw nieuwe toekomstige medewerker of medewerker voor de klant waar u al zo lang zaken mee doet. Wanneer u het aantal bezoekers deelt door het aantal conversies (sollicitaties) komt er een percentage uit. Dit heet het conversiepercentage. Hoe hoger dit is, hoe beter uw pagina presteert.

Wanneer u dit toepast zult u zien dat uw online recruitmentmarketing snel verbetert en u snel meer sollicitaties ontvangt. U past namelijk toe wat uw concurrent niet doet: het effectief inzetten van de data van uw website.

Meer weten over online recruitmentmarketing en het opzetten van een digitale recruiter? Wij horen het graag.