Smyler Portret: Kees Schouten

“Google houdt in de gaten wat de gemiddelde laadtijd van een website is”

Iedere week brengen wij een specialist van Smyler bij je onder de aandacht. Deze week: Kees Schouten!

Welke functie heb je binnen Smyler?

Binnen Smyler werk ik in de techniek cel. Ik houd me voornamelijk bezig met het maken en verbeteren van websites. Daarnaast zorgt ons technisch team ervoor dat processen van A tot Z automatisch worden ingeregeld. Zo ontvangen onze opdrachtgevers volledig automatisch de juiste informatie wanneer zij de aanmelding van een kandidaat via hun website ontvangen, en worden deze aanvragen automatisch in het CRM-pakket opgeslagen. Ook optimaliseer ik websites zodat deze (beter) vindbaar zijn in Google.

Wat heb je gedaan voordat je bij Smyler kwam?

Voordat ik bij Smyler kwam werken, heb ik eerst 7 jaar in de reisbranche gewerkt. De organisatie was actief in een nichemarkt en had daardoor een landelijk klantenbestand. Het belang van een goede website én zoekmachine optimalisatie is dan van levensbelang om je doelgroep te bereiken. Door mijn specialisatie hierin, ga ik iedere dag de uitdaging aan om ervoor te zorgen dat de juiste mensen worden bereikt, hoe lastig dat ook mag zijn.

Wil je iets vertellen over een recent afgerond project?

Bij één van onze klanten zijn we intensief bezig geweest met het verbeteren van de meetbaarheid. Dit door ervoor te zorgen dat formulieren die zijn ingevuld op de website, direct in het CRM-pakket worden geplaatst. Deze gegevens worden vervolgens verrijkt met details zoals de bijbehorende zoekterm, het online kanaal, welke advertentie is aangeklikt etc. Op deze manier wordt inzichtelijk welke advertentie het beste resultaat heeft behaald. Maar ook binnen het CRM-pakket gaat het meten verder; kandidaten worden gevolgd vanaf de aanmelding tot het moment dat zij daadwerkelijk bij een organisatie als flexwerker worden geplaatst. Zo ontstaat inzicht in de resultaten van kanalen en uiteindelijk hoeveel kosten er zijn gemaakt per daadwerkelijke kandidaat. Hierdoor kan de kwaliteit worden geoptimaliseerd in plaats van kwantitatieve resultaten.

Heb je nog een marketingtip die je met ons wilt delen?

Kijk eens kritisch naar de snelheid van je website wanneer deze worden weergegeven op mobiele apparaten. Ongeveer 70% van het zoekverkeer in Google wordt verricht op een mobiele telefoon of tablet. In deze verhouding zullen bezoekers ook op jouw website terecht komen. Zo’n mobiele zoeker voert zijn zoekopdracht in toenemende mate ‘even tussendoor’ uit. Veel tijd om te wachten tot je website is geladen, is er niet. Daarbij is het ook belangrijk dat het doel van de pagina direct duidelijk zichtbaar is en haal alle mogelijke afleiding weg.

Een bijkomend voordeel van deze tip is de vindbaarheid in Google. Google houdt namelijk in de gaten wat de gemiddelde laadtijd van een website is. Een snelle website scoort in de zoekmachine beter dan een trage(re) website. Logisch eigenlijk want ook Google wil haar klanten (want dat zijn wij als zoekers) tevreden houden en de beste resultaten tonen.

Nieuwsgierig wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? U bent van harte welkom om bij ons op de koffie te komen, of een van onze events bij te wonen.

Smyler – Marketing waar je blij van wordt 🙂