Smyler Portret: Niels Kieboom

“Social media: Maak geen account aan om er vervolgens niets mee te doen”

Iedere week brengen wij een specialist van Smyler bij u onder de aandacht. Deze week: Niels Kieboom!

Welke functie heb je binnen Smyler?

Copywriter/marketing specialist binnen de contentcreatie cel van Smyler. Dit betekent dat ik constant op zoek ben naar de beste manier om de doelgroep te bereiken. Uiteraard wel zodanig dat de resultaten meetbaar zijn, zodat er – indien nodig – kan worden bijgestuurd.

Wat heb je gedaan voordat je bij Smyler kwam?

Ik ben marketingmedewerker geweest binnen verschillende branches, waarbij mijn vorige werkgever actief is in de flexbranche. Door zowel ervaring te hebben opgedaan in de consumentenmarkt als de uitzendwereld, weet ik wat ervoor nodig is om mensen te motiveren en te boeien.

Wil je iets vertellen over een recent afgerond project?

De opzet en implementatie van een compleet (online) marketingplan; van een nieuwe website opzetten tot het ontwikkelen van een écht unieke marketingstrategie. Het uitgangspunt van onze opdrachtgever was om afstand te nemen van de huidige norm. Dankzij deze innoverende visie is er een erg mooi eindresultaat ontstaan. In plaats van een ‘dertien-in-een-dozijn’ gedachte, zijn er harde keuzes gemaakt zodat specialisatie kon optreden. Daar is moed voor nodig, maar uiteindelijk zien wij altijd dat het zich terugbetaald. Door je te distantiëren van algemene concepten, voelt de doelgroep zich serieus genomen en sterker verbonden met het bedrijf. Dit heeft geresulteerd in kwalitatief betere sollicitanten en een lagere CPA (Cost Per Applicant). En dat is waar we voor gaan bij Smyler.

Wil je nog een marketingtip met ons delen?

Social media is nog steeds dé manier om in contact te komen en blijven met je doelgroep. Maar dat betekent niet dat je lukraak alle social media moet inzetten. McDonald’s is een goed voorbeeld hiervan: het quick service restaurant leek achter te blijven op veel kanalen, maar in realiteit maakten zij de weloverwogen keuze in strategie: richt je eerst op één kanaal en dan, na een succesvolle implementatie, volgt het andere kanaal. Deze strategie heet ‘don’t launch and leave’. Oftewel: maak geen account aan om er vervolgens niets mee te doen.

Nieuwsgierig wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? U bent van harte welkom om bij ons op de koffie te komen, of een van onze events bij te wonen.

Smyler – Marketing waar je blij van wordt 🙂